چطوری میشه

فرمت های پست وردپرس در مقابل انواع پست سفارشی

فرمت های پست وردپرس در مقابل انواع پست سفارشی

یکی از اولین چیزهایی که در مورد استفاده از وردپرس متوجه خواهید شد این است که انتشار محتوا با استفاده از پست‌ها و صفحات چقدر آسان است. با این حال، پس از مدتی ممکن است متوجه شوید که این دو گزینه به تنهایی نیازهای شما را برآورده نمی کنند. یک سایت واقعاً منحصر به فرد و با طراحی خوب اغلب از راه‌های اضافی برای سفارشی کردن محتوای شما بهره می‌برد.

اینجاست که قالب‌های پست و انواع پست سفارشی وارد عمل می شوند. اولی شما را قادر می سازد از لیستی از گزینه های قالب بندی از پیش تعریف شده برای هر پست انتخاب کنید، در حالی که دومی انواع مختلفی از محتوای غیر پست را ممکن می کند. این ویژگی‌ها دارند تفاوت‌های خود را دارند، اما هر دو می‌توانند به شما در طراحی سایتی کمک کنند که برای بازدیدکنندگان کاربردی‌تر و جذاب‌تر باشد.

در این مقاله، فرمت‌های پست و انواع پست سفارشی را توضیح می‌دهیم و در مورد اینکه چگونه این دو ویژگی مشابه و در عین حال متمایز هستند، بحث خواهیم کرد. سپس در مورد هر گزینه به طور جداگانه صحبت خواهیم کرد و به شما توصیه هایی در مورد زمان استفاده از آنها خواهیم داد. بیایید شروع کنیم!

تفاوت بین قالب‌های پست و انواع پست سفارشی

A blog post using the Total theme.

بیشتر محتوایی که به وبلاگ وردپرس خود اضافه می کنید به صورت پست خواهد بود. ، اما گزینه های دیگری وجود دارد.

فرمت‌های پست و انواع پست سفارشی مدتی است که در وردپرس وجود داشته است. ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسند، اما هر دو صرفاً راه هایی برای قالب بندی محتوای وبلاگ یا وب سایت شما هستند.

همانطور که از نام آن پیداست، قالب‌های پست انواع مختلفی از پست‌های وبلاگ با ظاهر متفاوت هستند. وقتی یک پست جدید ایجاد می‌کنید، می‌توانید قالبی به آن اختصاص دهید – انتخاب معمول استاندارد است، اما گزینه‌های دیگری مانند گالری، نقل‌قول وجود دارد. >، یا ویدیو. انتخاب شما به وردپرس می گوید که پست چگونه باید باشد. بسیاری از تم ها طرح های سفارشی را برای انواع پست تنظیم می کنند. به عنوان مثال، موضوع شما ممکن است مشخص کند که هر پستی که به عنوان “نقل قول” علامت گذاری شده است به عنوان یک نقل قول بلوکی قالب بندی می شود.

در مقابل، اصطلاح “انواع پست” کمی گمراه کننده است. در واقع شامل هر نوع محتوایی است که به سایت خود اضافه می کنید. “پست ها” و “صفحات” معمولی هر دو نوع پست هستند، همانطور که منوها نیز هستند. در حالی که هسته وردپرس با مجموعه‌ای از انواع پست پیش‌فرض ارائه می‌شود، بسیاری از تم‌ها و افزونه‌ها شامل گزینه‌های محتوای اضافی هستند. برای مثال، WooCommerce یک نوع پست سفارشی محصولات را به شما اضافه می‌کند. سایتی که به شما امکان می دهد صفحات محصول ایجاد کنید.

به طور خلاصه، شباهت‌ها و تفاوت‌های بین قالب‌های پست و انواع پست سفارشی در اینجا آمده است:

  • هر دو روشی هستند که به وردپرس می گویند محتوای شما چگونه باید ظاهر شود.
  • نتایجی که با استفاده از هر دو به دست می آورید بر اساس طرح زمینه و افزونه های شما متفاوت است.
  • انواع پست سفارشی گزینه‌های اضافی برای ایجاد محتوای وردپرس هستند، در حالی که قالب‌های پست روش‌های متفاوتی برای استایل دادن به پست‌های وبلاگ هستند.

اکنون با هر دو مفهوم آشنایی دارید، اجازه دهید هر یک را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم.

زمان استفاده از قالب‌های پست

The audio post format in Total.

با در مجموع، می‌توانید از قالب پست صوتی برای اشتراک‌گذاری پادکست با خوانندگان خود استفاده کنید.

ممکن است وسوسه شوید که از قالب استاندارد برای هر پست وبلاگ استفاده کنید، زیرا برای محتوای شما سازگاری دارد. اگر فقط پست‌های وبلاگ سنتی مبتنی بر متن ایجاد می‌کنید، این رویکرد می‌تواند ایده‌آل باشد.

اما، اگر انواع مختلفی از محتوا را پست می کنید – یا اگر به دنبال راهی برای تغییر ظاهر محتوای خود هستید – فرمت‌های پست غیر استاندارد می‌تواند به شما کمک کند. اگر بخواهید مطالب و منابع زیادی را بدون نیاز به نوشتن پست طولانی با خوانندگان خود به اشتراک بگذارید، به ویژه مفید هستند.

فرمت‌های پستی که به آنها دسترسی دارید به موضوع شما بستگی دارد. برای مثال، تم کل ما در حال حاضر شامل گزینه‌های قالب پست زیر است: تصویر، گالری، نقل قول، صوتی، و ویدیو. این انتخاب به شما امکان می‌دهد طیف متنوعی از محتوا را برای خوانندگان خود فراهم کنید و منبع خاصی را که به اشتراک می‌گذارید برجسته کنید، بدون اینکه نیازی به انجام کار اضافی داشته باشید.

یک پست استاندارد در Total چیزی شبیه به این است:

A standard blog post in Total.

با این حال، اگر از قالب Quote استفاده کنید، محتوای حاصل به صورت نقل قول جعبه نمایش داده می شود. عنوان پست می تواند به عنوان یک منبع استفاده شود:

A quote post format in Total.

از سوی دیگر، می‌توانید قالب گالری را برای ایجاد پستی که شامل چندین تصویر مختلف است انتخاب کنید:

The gallery post format in Total.

در نهایت، انتخاب موضوعی که از فرمت‌های پست غیراستاندارد پشتیبانی می‌کند ایده هوشمندانه‌ای است زیرا راهی برای دسته‌بندی و تغییر محتوای وبلاگ خود در اختیار شما قرار می‌دهد، در حالی که هدف هر پست را برای خوانندگان روشن می‌کند. اگر قصد دارید از وبلاگ خود به عنوان فید رسانه اجتماعی استفاده کنید و افکار، پیوندها و منابع را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، باید بتوانید از قالب‌های پست استفاده کنید.

زمان استفاده از انواع پست سفارشی

The product custom post type in WooCommerce.

افزونه های تجارت الکترونیک مانند WooCommerce اغلب یک نوع پست سفارشی اضافه می کند که به شما امکان می دهد صفحات محصول ایجاد کنید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، انواع پست فقط مربوط به پست ها نیستند. این نام مربوط به زمانی است که وردپرس پلتفرمی مخصوص وبلاگ نویسی بود و اکنون هر دو صفحه و پست را در بر می گیرد. تعدادی انواع پست پیش‌فرض دیگر نیز وجود دارد، اگرچه نیازی به در حال حاضر نگران آنها باشید.

برای اهداف ما، انواع پست مهم است زیرا وردپرس به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که نسخه‌های پست سفارشی خود را ایجاد کنند. این بدان معناست که بسته به موضوع و افزونه‌هایی که استفاده می‌کنید، ممکن است به بیش از دو روش برای قالب‌بندی محتوای خود دسترسی داشته باشید. بنابراین، هنگامی که در حال خرید تم ها و افزونه ها هستید، ایده خوبی است که به اضافه کردن انواع پست سفارشی توجه کنید.

موضوع کل ما شامل سه نوع پست سفارشی است: کارکنان، توصیه‌ها، و پورتفولیو. اینها گزینه های مفیدی برای مشاغل و مشاغل آزاد هستند که ممکن است بخواهند این نوع اطلاعات را درج کنند. برای مثال، گزینه Portfolio راهی عالی برای نمایش بهترین آثار شما است (و شامل توضیحات و جزئیات مربوطه می‌شود):

The portfolio custom post type in Total.

از طرف دیگر،

توصیه‌ها به شما امکان می‌دهد صفحاتی ایجاد کنید که نشان می‌دهد مشتریان و ارتباطات حرفه‌ای شما در مورد شما و شرکت شما چه می‌گویند:

The testimonials custom post type in Total.

و در نهایت، نوع پست سفارشی کارکنان، افراد پشت سر کسب‌وکار شما را مورد توجه قرار می‌دهد و راهی عالی برای درج اطلاعات بیوگرافی و جزئیات تماس است:

The staff custom post type in Total.

اگر فقط یک وبلاگ ساده با چند صفحه پشتیبانی ایجاد می‌کنید، احتمالاً از انواع پست پیش‌فرض راضی خواهید بود. با این حال، اگر می‌خواهید نمونه کار خود را برجسته کنید، اطلاعات کلیدی درباره تیم خود را نمایش دهید، گواهینامه‌های درخشان را به نمایش بگذارید، یا حتی فروشگاهی با صفحات محصول اضافه کنید، انواع پست سفارشی اضافی می‌توانند بسیار مفید باشند.


اگر در وردپرس تازه کار هستید – یا به طور کلی در زمینه طراحی وب، ویژگی هایی مانند فرمت های پست و انواع پست های سفارشی می توانند ترسناک به نظر برسند. با این حال، هنگامی که این گزینه‌ها و زمان استفاده از آن‌ها را درک کردید، سطح جدیدی از انعطاف‌پذیری را در سفارشی‌سازی سایت به شما ارائه می‌دهند. به همین دلیل هوشمندانه است که به دنبال تمی مانند Total باشید که هر دو گزینه را ارائه می‌کند (در میان سایر ویژگی‌ها).

برای جمع بندی، در اینجا تفاوت های عمده بین قالب های پست و انواع پست سفارشی وجود دارد:

  1. قالب‌های پست: اینها روش‌های مختلفی برای استایل دادن به پست‌های وبلاگ شما بر اساس محتوای آن‌ها هستند، که اگر انواع منابع را با خوانندگان خود به اشتراک بگذارید، مفید هستند.
  2. انواع پست سفارشی: از سوی دیگر، اینها انواع مختلفی از محتوا هستند که می‌توانید از آنها برای افزودن ویژگی‌های پیشرفته به سایت خود استفاده کنید، مانند توصیفات، نمایه‌های کارکنان، و مجموعه‌ای از کارهایتان یا محصولات.

آیا در مورد نحوه استفاده از قالب‌های پست و انواع پست سفارشی سؤالی دارید؟ در بخش نظرات زیر سوال کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا